Harridslev-Albæk-Støvring kirkesogn

Harridslev-Albæk-Støvring-Støvringgård Kloster Kapel på film

HARRIDSLEV, ALBÆK og STØVRING kirker
og STØVRINGGÅRD Klosterkirke nu samlet på én DVD

I forbindelse med nyt oplag har vi, i samarbejde med Randers Filmklub, fået samlet filmen af vores kirker på én DVD

DVD en koster 100 kr. og kan købes ved henvendelse på præstegården i Harridslev i kontor tiden, eller ved at skrive til os på mail.

Beløbet kan indbetales på konto i

Andelskassen Østjylland: 5974 5001004.

Medbring kvittering på betaling ved afhentning..

Hvis du ønsker at få film/filmene tilsendt, eller afhentet på et andet tidspunkt eller sted, så sendt en besked via denne hjemmeside , så finder vi også ud af det

Randers Filmklub indgik i 2009 et samarbejde med Randers Nordre Provsti om at producere en række film om provstiets kirker.

I første omgang var der tale om 10 af provstiets kirker.

I 2010 blev Harridslev kirke filmet, og kom på DVD i selskab med to andre kirker, Sct. Mortens og Sct. Peders kirke i Randers.

Efterfølgende skal de resterende 23 kirker filmes.

Og for Albæk, Støvring og Støvringgård Klosterkapel/kirkes vedkommende skete det i 2013.

På samme DVD er også Lem kirke.
Formålet med projektet er at udbrede kendskabet til kirkernes historie, de mange kunst- og kulturskatte, som findes i kirkerne. Mange af disse skatte er kun kendt af ganske få personer udenfor selve sognet.
Det er målet med filmene, at være med til at udbrede kendskabet til disse skatte og derigennem skabe interesse og kontakt mellem land og by samt at øge turismen.